nieuws-mcdonalds-ibeacon-colombus-georgia_Fotor

McDonalds experimenteert met iBeacon in 26 restaurants

Bron nieuwsbericht: inBeacon.

iBeacon maakt het debuut bij McDonald’s. Bij de 26 restaurants van de hamburgerketen in de stad Columbus (USA) worden iBeacons ingezet om klanten te verassen met coupons, alerts en zelfs openstaande vacatures wanneer ze bij één van de aangesloten McDonalds restaurants in de buurt zijn.

Klanten willen interactie via een app

“Iedereen staat constant op zijn telefoon te kijken in het restaurant.” aldus Jack Pezold de franchisee van de 24 restaurants waar iBeacons worden geïntroduceerd. “Dat is de reden waarom we hebben besloten de interactie aan te gaan via de smartphone.”

Er wordt gebruik gemaakt van een speciale app waarmee de klant de berichten kan ontvangen. Klanten moeten toestemming geven via een opt-in om de berichten te kunnen ontvangen en hebben de mogelijkheid een profiel aan te maken zodat ze kunnen kiezen welk type berichten ze precies willen ontvangen.

iBeacon zorgt voor 8% omzetstijging

De app is in december geïntroduceerd en in de eerste vier weken zijn de resultaten indrukwekkend. In de eerste vier weken dat de app in gebruik is genomen zijn bij de restaurants maar liefst 18.000 coupons gebruikt door klanten. De aanbiedingen hadden een significant effect op de verkoop; de omzet van McNuggets steeg met 7.5% en van de McChicken met 8% ten opzichte van de vorige maand.

iBeacon succes smaakt naar meer

Pezold heeft al plannen om verder uit te breiden met meer iBeacons in de restaurants op meer plaatsen. Ook wil hij open vacatures onder de aandacht brengen van klanten en de klant vragen om de mening bij het verlaten van het restaurant.

Gezien het succes is het niet ondenkbaar dat McDonalds ook landelijk meer pilots gaat doen met iBeacon technologie. In de meeste Amerikaanse restaurants is het al mogelijk met Apple Pay te betalen dus een stap maar iBeacon is misschien niet heel ondenkbaar.

 

Nieuwsbron:

inbeacon-logo